Akaroa - Christchurch

8 maart 2016 - Christchurch Airport, Nieuw-Zeeland

De laatste etappe. We vertrekken uit de baai van Akaora en gaan naar Christchurch, we hebben de keuze uit twee campings. Net buiten het centrum of een ten noordoosten van Christchurch in het bos aan het strand. Omdat de weersverwachtingen super zijn en de strandcamping op zo'n 20 minuten van het centrum van Christchurch is, besluiten we die te nemen.

Gouden greep, hele ruime opzet rondom een grasveld waar in het midden enkele speeltoestellen staan. Bbq's bij de keuken en nog geen 500 meter lopen naar het zandstrand. Meteen twee dagen geboekt. Relaxte dagen in de aanloop naar Kiki's verjaardag, de grootste kleine meid wordt al weer vijf, ze is nota bene 36 uur achter elkaar jarig (start met NZ tijd en eindig met NL tijd).

De camper versierd terwijl de meisjes slapen, Daantje is het eerste wakker. "Kiki, Kiki, kijk eens". Ze is helemaal verbaasd waar de slingers en ballonnen vandaan komen. De taart heeft ze de vorige dag zelf uitgezocht. Ontbijten met...yep chocoladetaart. Druk met facetimen want alle ooms, tantes en vooral niet te vergeten opa's en oma's willen graag even Kiki feliciteren.

We vertrekken rondom het middaguur naar Christchurch, nog 1 dag een camping en de stad verkennen. We zijn geschrokken van het aangezicht van de stad. Vooral het centrum. Overal braakliggende stukken grond, heel veel gebouwen die middenin een desolaat stuk land staan, metalen frames die gebouwen overeind houden en golfplaat bouwwerken die de restanten van gebouwen bij elkaar houden.

Het is waarschijnlijk naïef, wij hadden er echter geen rekening mee gehouden dat 5 jaar na dato de schade van de aardbeving nog zo zichtbaar was. Er wordt wel heel veel gebouwd, er zijn ook slimme (tijdelijke) initiatieven geboren. Zoals zee containers die aan elkaar zijn gekoppeld en tezamen in een gebied zijn neergezet en verbouwd tot hippe winkels, (eet) barretjes e.d. Ziet er mooi uit, al zie je dat dit noodzaak is en geen mode gril.

Zojuist de camper ingeleverd, ingecheckt in hotel voor onze laatste nacht in NZ en morgen starten aan de lange terugreis. Om met een vliegterm te eindigen, het is voorbij gevlogen. Gelukkig hebben we de foto's en...de verhalen nog. De reacties die we hebben gekregen waren erg leuk en hebben we met veel plezier gelezen. We spreken jullie graag snel weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke:
    8 maart 2016
    Nog gefeliciteerd met jullie grote dame! Dit lezen jullie ws pas bij thuiskomst, na die wel heeeeele lange vliegreis, hopelijk met een stopover.Het zal wel even afkicken zijn voor jullie.
  2. Irene van Malsen-Stap:
    8 maart 2016
    Jullie hebben zo te lezen een geweldige reis gemaakt met de kids. Mooie ervaring! Een goede terugreis gewenst.
  3. Annemie en Martin:
    8 maart 2016
    Wij wensen jullie een heel goede terugreis na zo'n fantastische vakantie . Tot donderdag!
    Opa en oma uit Bergen
  4. Gerrit en Cobi:
    8 maart 2016
    Een goede terugvlucht naar Amsterdam. We zien elkaar donderdag weer.
    We hebben genoten van jullie reisverslagen.
    Knuffels van opa en oma uit Houten.
  5. Lin:
    8 maart 2016
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Kiki!
    Waar in de lucht zouden jullie nu vliegen? Hopelijk hebben jullie een ontspannen terugreis en een warme jas bij jullie want het is hier KOUD!
    Dank jullie wel voor het delen van jullie reisverslagen.
    Liefs van Linda
  6. Lin:
    8 maart 2016
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Kiki.
    Waar in het luchtruim zouden jullie nu vliegen? Hopelijk hebben jullie een ontspannen terug reis en een warme jas bij jullie want het is hier KOUD!
    Dank jullie wel voor het delen van jullie reisverslagen,
    Liefs van Linda
  7. Wil Arntz:
    8 maart 2016
    Kiki gefeliciteerd met je 5e verjaardag. Wat heb jij n bijzondere verjaardag die wel heel lang duurt. Maartje ik zie dat jullie al weer bijna in Nederland zijn. Wat n prachtige reis, leuk om jullie verslagen te lezen. Thuis lekker uitrusten en nagenieten van deze mooie ervaring. Tot ziens