Picton-Nelson

19 februari 2016 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Op weg van Picton naar Nelson, een prachtige route. Heel winderig, bergachtig en smal. Nu merken we dat de camper 3,50 meter hoog is en...goed wind vangt, ik ben blij dat Jeroen nu rijd. Met enige regelmaat worden we naar de andere weghelft geblazen.

Vlakbij Nelson komen we bij een van de twee campings die we vooraf geselecteerd hebben. We twijfelen. Ligt aardig mooi, kort aan het strand, maar geen eigen zwembad. De meisjes zijn het zat, de volgende camping heeft wel een zwembad. De gok gewaagd en doorrijden. Deze camping ligt aan de doorgaande route van Nelson naar Richmond. Speeltuin is beperkt en verouderd, zwembad mag geen naam hebben en de camping ligt onder de aanvliegroute van het regionale vliegveld...pech.

Voordeel van een camper, morgen snel weer weg. Naar de eerste Department of Conservation camping, een soort Staatsbosbeheer. Midden in de natuur in het noordelijkste puntje van het Abel Tasman National park.  Ze hebben daar geen stroomvoorziening, maar onze accu houdt het meer dan drie dagen vol zonder opgeladen te hoeven worden. Ook geen ontvangst van internet.

En...er gaat een weg naar toe. Alhoewel, de laatste 12 kilometer is onverhard, ze zeggen dat je er met de camper en de caravan kunt komen en dat het een echte family natuurcamping is. We zullen het zien...als jullie binnen vijf dagen niets meer van ons horen dan zijn we vast komen te zitten op de onverharde weg tussen Takaka en Totaranui...maar geen zorgen we hebben de supermarkt leeg gekocht (onze vriezer en koelkast zitten vol).

1. Annemie en Martin:
    Hallo reizigers,
    We zien wel of jullie dit bericht nog lezen voordat jullie even uit het (internet)-zicht zijn. Het is hier nu middernacht en we zijn momenteel in Doorn. Lonneke en Pim vliegen zaterdag met Dries en Briek naar Oostenrijk voor een weekje skiën. Eva gaat met ons naar Bergen . Voor jullie goede reis de natuur tegemoet en wij gaan slapen.
    Lieve groetjes en knuffels van Annemie en Martin.
  2. Loneke:
    Dag lieverds,
    Ja dat heb je soms dat je de verkeerde keuze maakt. Vaak hebben de ouders daar meer last van dan de kinderen......jullie nieuwe avontuur gaat vast een mooie ervaring worden. Stoer hoor! Wij verheugen ons op een weekje buitenlucht en staan als het goed is zondagochtend op de latten ( met de rest van schoolgaand Nederland ). Liefs Lonneke en family
  3. Bas arntz:
    19 februari 2016
    Dag Maartje, kreeg van mijn moeder je site door. leuk om je verhaal te lezen. In Abel Tasman hebben we 1jan 2016 gevierd met mijn gezin, goede herinneringen. Succes en veel plezier in het prachtige land, Neef Bas
  4. Ron Snoeren:
    19 februari 2016
    Hoi grote en kleine luitjes.
    Ik geniet van jullie reisverslagen, Maartje wat kun jij leuk en goed schrijven, misschien een "nieuwe toekomst"hahaha. ( Maartje de schrijfster)
    Ik ben trots op jullie twee meiden, ondanks de kleine tegenslagen doen ze het toch wel prima. De reis klinkt soms spannend, maar met jullie twee aan het roer komt het best wel goed, daar heb ik alle vertrouwen in.
    Ik blijf jullie volgen en wil wel even laten weten dat ik enorm, supper trots op jullie ben.
    Veel liefs en geluk.
    trouwens ik mis jullie lekere koffie, hahahhahaah.

Ron.