Picton - Marlborough Sounds (Lochmara Lodge)

17 februari 2016 - Marlborough Sounds, Nieuw-Zeeland

Na de boottocht vanuit Wellington een rustig verblijf in Picton. Uiteraard moeten we naar de Dutch Bakery die...dicht is. Ze hebben een vacature voor een bakker en kunnen daarom slechts vijf van de zeven dagen per week open zijn (er is genoeg werk voor je Gerrit).

Kiki ontmoet een meisje op de camping die tot haar verrassing 'niet Engels spreekt', we hebben al zo lang geen Nederlands gehoord dat Kiki er al vanuit gaat dat alle kinderen Engels spreken. Een Nederlands sprekend meisje is dan ook een unicum.

Gisteren de boot naar Lochmara Lodge genomen. Ligt aan de Queen Charlotte Track. Zonder kinderen super om lopend te doen, nu de boot. 20 minuten varen de Marlborough Sounds in, alleen maar groen, bergen en zee. De bagage wordt bij de aanlegsteiger opgehaald. Het is een soort Ecologde.

Ze houden hier diverse dieren die ze 's middags voeren, met de kids gaan we hier natuurlijk naar kijken. Die avond kunnen we lekker in het restaurant eten. Wij gaan ons te buiten aan een fantastisch lammetje met een fles lokale shiraz.

's Avonds maken we een wandeling boven langs het complex. Hier hebben ze 'Glow Wurm Gulley', een pad waar Maartje de meisjes had verteld dat ze vuurvliegjes konden zien. Het duurde even voordat we de meisjes uitgelegd hadden dat gloeiwormen niet vliegen....

De volgende ochtend starten we met een wandeling over het terrein, voordat we op pad gaan wordt ons verteld rekening te houden met het formaat van het terrein, 'slechts' 11 ha. Het regent enorm, de timing om hiernaartoe te gaan is perfect. De wandeling is steil, smal en zonder afscheiding. Na een half uur toch maar terug, de regen voegt behoorlijke gladheid toe, Daantje glijdt regelmatig weg.

's middags splitsen we ons voor het eerst. Jeroen neemt een relax massage en Maartje gaat na het diner naar het badhuis...morgen weer met de boot naar ons 'huisje', de camper starten en op naar Nelson.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tilla en Martien:
    17 februari 2016
    Hallo wereldreizigers,Alweer zo'n mooi reisverslag en foto's.
    Het is duidelijk dat jullie alle vier genieten, terwijl wij op deze manier ook kunnen ervaren hoe mooi onze wereldbol is. Ook voor de meisjes een onvergetelijke reis.
    Groetjes, fijn vervolg van jullie tocht, wij wachten op het volgende verslag.
    Martien en Tilla