Vertrek Amsterdam en aankomst Auckland

3 februari 2016 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

Zondag vertrek, binnen 10 minuten staan we al weer aan de kant. Kiki is gespannen en heeft in de auto overgegeven. Knap genoeg zit opa's auto helemaal onder en geen spatje op de kleren. Op Schiphol nog even koffie met z'n allen en dan door de douane. We eten een broodje voordat we naar het vliegtuig gaan. Op naar Hong Kong. Na een uur in het vliegtuig de eerste vraag: hoe lang duurt het nog voordat we er zijn.... Gelukkig is er heel veel televisie in het vliegtuig en vermaken de meisjes zich met de cadeautjes die Maartje heeft ingepakt. De meisjes slapen goed in het vliegtuig maar het eten valt niet in de smaak (behalve de twix en de chips). Kiki is nog steeds niet lekker... De aankomst in Hong Kong verloopt soepel. Gelukkig is het hotel echt heel dichtbij, moet ook wel met allebei een slapend kind op de arm, drie stuks handbagage (Trollies mochten niet mee door de lange vliegtuig gangen) en oh ja waar laat je de reispapieren... In het hotel snel naar bed, ruim 6 uur liggend geslapen, wat kun je daar naar uitkijken. De meisjes uitgelegd dat we weer met het vliegtuig gaan, nu nog langer dan de eerste keer (13 uur). Wij raken al iets bedrevener in manoeuvreren in de kleine ruimte en weten zowaar zelf ook films te kijken. De meisjes slapen hun biologische klok: waarom zijn ze zo druk midden in de nacht? Oh ja, het is voor hen pas 20 uur 's avonds. Op Auckland aangekomen gaat het allemaal soepel, papieren voor de douane gaan snel en met kinderen mag je door een aparte controle die geen rij heeft. Bagage wordt door de x ray gehaald en Kiki vraagt zich af waar de bagage dan blijft. Snel de taxi in en naar het appartement, downtown bij de haven. Inchecken, even een powernap, we moeten nog een uur of negen voordat we naar bed mogen, en dan de stad in wandelen. Na wat kleine boodschappen vinden we een klein Italiaans restaurant. Waarom beweegt alles toch, we zitten toch niet op een boot. De jetlag begint zijn tol te eisen.  Terug naar het appartement. Gelukkig is er weinig voor nodig om de meisjes in bed te krijgen. Snel zelf naar bed, pas om 3.30 uur meldden ze zich. De wereld beweegt gelukkig ook niet meer. Tot 6.30 in het appartement uitzitten, dan gaat de bakker open en gaan we Auckland verkennen.

1. Lin:
    Kia ora,
    De hindernis is genomen....jullie zijn er. Na een paar dagen ben je echt geland. Veel drinken en het lokale ritme aanhouden. Heerlijk om al dit stukje te lezen, ik zie het zo voor me. Kiki neemt al alles bewust in zich op zo te lezen.
    Het grote avontuur is begonnen.....een goede reis.
  2. Carla:
    2 februari 2016
    Gelukkig heeft opa 6 weken de tijd om de auto weer spic en span te krijgen..... Even lekker bijtanken en dan genieten met z'n allen
  3. Annemie en Martin:
    2 februari 2016
    Hartstikke leuk om jullie ondanks een afstand van ruim 18.000 km. zo dichtbij te hebben via deze reisblog. Voor ons in ieder geval een hele geruststelling, dat jullie de lange reis goed doorstaan hebben. Geniet van het samen zijn aan de andere kant van de wereld als onze tegenvoeters. Lieve groetjes en knuffels uit Bergen.
  4. Gerrit en Cobi:
    2 februari 2016
    Leuk om jullie gezien en gesproken te hebben via FaceTime .
    Kiki en Daantje, jullie jurkjes zijn prachtig
    Knuffels vanuit Houten
  5. Mirjam:
    2 februari 2016
    Na een lange reis is het dan eindelijk zo ver: tijd om Nieuw Zeeland samen te ontdekken. Ik wens jullie een hele fijne tijd daar en kijk uit naar het volgende verslag.
    Geniet ze!!!
    Liefs, Mirjam
  6. Sebastiaan:
    3 februari 2016
    Klink geweldig guys, Tip voor de kids: Kelly Tarlton's SEA LIFE Aquarium, 23 Tamaki Drive, Orakel, Auckland, NZ, 1071
  7. Paul en Nell Albers:
    3 februari 2016
    Hallo Maartje Jeroen Kiki en Daantje. Wat een mooie reis gaan jullie maken in New zealand en al een hele reis achter de rug. Leuk dat we jullie kunnen volgen op het blog, we zijn benieuwd naar het volgende reisverhaal.
    Heeeeeeeel veel plezier gewenst, geniet ervan.
    Veel groetjes uit Rijkevoort Paul en Nell