Auckland

4 februari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Eerste dag in Auckland. Op loopafstand van de haven. Bedrijvigheid volop. Weer is fantastisch. We hebben eerst de Skytower bezocht. Met de lift (met glazen bodem) naar de 60ste verdieping. Goed te merken dat de meisjes het begrip hoogtevrees niet kennen. Ze springen en dansen langs de balustrade (hoewel er glas tussenzit houden wij een 'veilige' afstand). Prachtige vergezichten rondom over de gehele stad. Ineens suist er iemand langs de ramen naar beneden....bungeejumpen is hier 1 van de opties!

In de haven hebben we heerlijk rondgewandeld, de meiden stappen dapper mee. Rond lunchtijd worden ze echt moe. Mooie timing voor een Seefood salad & Kipnuggets! Kiki is helemaal verbaasd, eten we nooit meer thuis? Snel uitgelegd dat zodra we de camper hebben, we weer 'thuis' eten, corrigeren voordat het gaat wennen. Terug wandelend naar het appartement nog het opportunistische plan om 's avonds er nog op uit te trekken. Na even spelen vallen de meisjes in diepe slaap. Zo maar gelaten.

Gisteren hadden we bedacht een rondvaart door de haven te maken, harde wind en goede tips van Bas en Joke doen ons besluiten naar Kelly Tarlton's Sea Acquarium te gaan. Met een haaienbus (foto) vanuit de haven naar het Acquarium. Erg kitcherig maar de meiden vinden het prachtig.

Daantje vindt het vooral in het begin alleen maar eng, de schemer en het toch wel onheilspellend klinkende muziek zorgen ervoor dat ze elke stap twijfelt over de volgende. Toch maar optillen en zodra we bij de pinguïns zijn, die nieuwsgierig komen kijken, is de grootste spanning weg.

Kiki blijft maar vragen waar die haaien toch blijven, de andere beesten zijn niet echt interessant. Lopend in een glazen buis zwemmen ze over ons heen. Shark 1 - 3 is er niets bij. Even lunchen en dan weer, met de haaienbus, terug naar de haven. Daantje voert het hoogste woord, ik ben niet bang hoor.....

1. Annemie en Martin:
    4 februari 2016
    Wat dapper van Kiki en Daantje om zo maar tussen de haaien te lopen en in zo'n hoge toren rond te springen. Vandaag wordt weer een nieuwe ervaring als jullie de camper gaan ophalen. De behuizing wordt dan wat kleiner maar wel knus en gezellig. In ieder geval goede reis. Opa en Oma storten zich vrijdagavond (voor jullie zaterdagochtend) in het carnavalsgewoel.
    We hopen dat we nog kunnen hossen met de nieuwe hartklep.
    Lieve groetjes en knuffels van opa en oma uit Bergen.
  2. Loneke:
    4 februari 2016
    Klinkt allemaal herkenbaar en heerlijk. Tip is nog om boot naar Devonport te nemen. Bij uitstappen loop je zo'n beetje tegen speeltuin aan. Leuk wijkje om koffie te drinken en wat rond te lopen. Er rijdt ook een paard en wagen meneer waar je in kunt. Niet doen, is klein rondje, stelt niks voor en is duur. Aanrader is het ontbijt bij het Esplanade hotel. Heerlijke eggs benedicte en goede dikke pancakes. Enjoy! Lieve groeten van iedereen hier.
  3. Mirjam:
    4 februari 2016
    Wauw, wat een stoere nichtjes heb ik toch!
    Nu lekker met de camper op pad, enjoy!!!
  4. Tilla en Martien:
    4 februari 2016
    Mooi om jullie enthousiast verhaal te lezen.
    Wat geweldig zoals de meisjes reageren.
    Veel plezier op de verdere reis met de camper.
    We blijven jullie volgen. Groetjes uit een nat Nederland.
  5. Gerrit en Cobi:
    5 februari 2016
    Geen bungyjumpen,wat zijn jullie toch een watjes!!!!
    ZIjn de kiwi's lekker?
    Ben benieuwd hoe de camper en het links rijden jullie bevalt.
  6. Ine:
    5 februari 2016
    Ha wereldreizigers,
    Leuk om jullie avonturen te lezen.
    Geniet er maar lekker van!
    Groetjes Ine