martinborough-picton

14 februari 2016 - Picton, Nieuw-Zeeland

Op de fiets door wijngebied Martinborough. Het is wederom warm. Het is redelijk vlak in dit gebied en de meiden vinden het heerlijk om achterop de fiets te zitten.

We stoppen 's middags bij een wijngaard met eigen restaurant. Op het welkomstbord worden we met de allervriendelijkste tekst begroet: 'it is always five o' clock somewhere in the world'. Ze hebben, naast lekker eten, een 'straight five', oftewel vijf verschillende wijnen uit hun wijngaard geserveerd op een houten plankje. Dat is weer eens iets anders dan een meter bier. Heerlijk in de wijngaard gelunched en daarna terug op de camping gaan zwemmen. Morgen voor het eerst in de vakantie vroeg op naar de veerboot. We hebben de boot van 9 uur en moeten ruim een uur rijden (+ een uur eerder aanwezig zijn voor het inchecken.

De rit er naar toe is enorm mooi. Wel
apart dat de snelweg er naartoe bochten heeft waar je niet harder dan 25 km p/u mag. Wil je ook niet gezien de haarspeldbochten en de hoogteverschillen.

Aan boord is het genieten. De overtocht door Cook's street wordt ook wel de 'white knockles crossing' genoemd. Het weer is rustig, dus we merken niets van enige deining. Zodra we de overkant zijn is het 1 keer afslaan en we zijn bij de camping. Prachtige locatie op een steenworp van de haven. We blijven hier twee nachten om daarna de Marlborough Sounds in te trekken.

Jeroen heeft een mooie lodge gevonden. Net voordat we boekten stelde Maartje hardop de vraag of we daar ook met de camper konden komen. Bleek niet eens met de auto te bereiken.

De keuze om per watervliegtuig of een boot te boeken. Tja......

1. Joke:
    14 februari 2016
    wij stonden ook op die camping!
  2. Gerrit en Cobi:
    14 februari 2016
    Wat weer een mooi reisverslag. Ik zou het wel weten welk vervoer ik zou nemen,het watervliegtuig .
    Carlijn heeft een dochter gekregen,ze heet Eline.
    We waren even geschrokken door de aardbeving maar zagen dat het in Christenchurch was.
    Veel plezier met jullie vieren.
    Liefs en knuffels van ons
  3. Wil Arntz:
    14 februari 2016
    Leuk om jullie Reis verhaal te lezen. Fijn dat jullie allemaal zo genieten.bas en Renske hebben met kerst ook een reis in Nieuw-Zeeland gemaakt. Ze waren ook erg enthousiast. Nog een hele goeie reis toegewenst ik blijf jullie volgen groetjes tante wil
  4. Lin:
    15 februari 2016
    Lieve reizigers,
    Wat een prachtige foto's! Heerlijk om op deze manier een beetje met jullie mee te 'reizen'.
    Af en toe kijk ik op google maps hoe jullie omgeving eruit ziet.....ADEMLOOS!
    De verslagen zijn leuk om te lezen....dank jullie wel voor het delen! Liefs voor nu en knuffel voor de meiden.
  5. Mirjam:
    15 februari 2016
    Wat heerlijk weer om jullie avonturen te lezen. Ik kijk alweer uit naar de volgende!!!
    Het kost jullie vast geen moeite om te genieten
    X Mirjam
  6. Maaike:
    25 februari 2016
    Lieve Maart en Jeroen en natuurlijk Kiki en Daantje. Zo fantastisch om dit te lezen, het gevoel erbij te krijgen en ook om de herkenning zo af en toe. Wat is t genieten heh. Blijf schrijven, is zo leuk! Heel veel plezier nog op de verdere tocht. Dikke zoenen. Maaike